19 de juliol del 2010

Un diccionari pintat per Miquel Barceló



Heus aquí un diccionari passat pel sedàs artístic d'en Miquel Barceló. Es pot veure a l'exposició Barceló abans de Barceló (1973-1982) al Centre d'Art Santa Mònica, fins al 26 de setembre, on s'han recollit moltes obres, algunes mai exposades, de la seva primera època.

A Barcelona hi coincideixen ara mateix dues exposicions d'en Barceló, la indicada i La solitude organisative (1983-2009) al Caixafòrum, fins al 9 de gener de 2011. Dues exposicions que es complementen cronològicament i que permeten conèixer, entre d'altres, el vessant bibliòfil de l'artista de Felanitx que tant pinta a Mallorca com a París com a Mali.

Els
llibres pintats d'en Barceló (també n'hi ha de tallats i de manipulats de formes diverses) es van exposar al Metrònom de Barcelona l'any 1981. Un d'aquests llibres són unes planes grogues, que han inspirat el catàleg de la mostra actual del Santa Mònica. Allí s'exposa la col·lecció completa de llibres pintats de l'artista.


Visita virtual a Barceló abans de Barceló


Barceló parla de l'exposició La solitude organisative

6 comentaris:

  1. Vaig veure la notícia d'aquesta exposició i van parlar d'aquests llibres pintats. El primer que em va venir al cap va ser: Si n'hi ha algun que sigui un diccionari hauria de sortit a Can Gazo!.

    I mira, ja el tenim aquí. :-DD

    ResponElimina
  2. les tinc pendents les dues, a veure quan m'escapo :)

    ResponElimina
  3. Avui he anat a la del Caixaforum hi el llibre és un dels protagonistes de la seva obra.

    Hi ha coses que m'agraden molt i d'altres que les considero molt banals... Li tinc una mica d'amor i odi, ves per on!

    ResponElimina
  4. Pere Llada: A mi em passa el mateix quan veig una endevinalla :D

    Clidice: Encara hi ha temps. Acaben de començar.

    Galderich: Ningú és perfecte! (excepte el teu bloc, esclar)

    ResponElimina
  5. Què li ha passat al cabell al pobre Barceló? Tan "tiessu"

    ResponElimina

Quelcom a dir?