24 de febrer del 2010

Donació de diccionaris




1. Aquest bloc neix d'una col·lecció de diccionaris

Bàsicament, del fet de voler aprendre més coses sobre ells. Això em va empènyer a compartir petites descobertes sobre lexicografia catalana amb tothom, sovint d'una manera distesa i mai prou acadèmica.

2. Una col·lecció que continua creixent

De tant en tant, algun conegut em regala un diccionari. De la mateixa manera, també m'he trobat amb algun autor que em fa arribar la seva obra. Jo anoto el seu origen i el catalogo a la meva base de dades. Això m'ha fet pensar que potser hi ha més gent que té diccionaris dels quals ja no fa cap ús, o que pensen que algun dia acabaran llençant, o autors que tenen exemplars de les seves obres per poder repartir.

3. ¿Vols ajudar-me a que la col·lecció creixi?

Si tens algun diccionari, sigui vell o modern, i me'l vols enviar, jo em comprometo a:

- Conservar-lo adequadament, juntament amb la informació del seu origen.
- Incloure'l en el catàleg internacional de biblioteques de LibraryThing.
- Fer pública menció de la donació al bloc (a no ser que l'amable donant vulgui romandre anònim).

4. ¿Com fer-ho?

- Contactant amb mi a: puigmalet@gmail.com.


5. Moltíssimes gràcies

14 comentaris:

  1. Puig, qui és capaç de donar un diccionari? Ell mai no ho faria!

    ResponElimina
  2. Donació de diccionaris...ja anava essent hora que donessis els teus diccionaris als amables lectors del teu blog. Tens algun diccionari català-llatí sobre cantorals i missals? Ja me l'estàs reservant.

    ResponElimina
  3. Han de ser en català? Crec que per casa la meva mare corria un vell Diccionario de la RAE en un sol volum molt gran i pesat de l'any de la picor. Sincerament no sé si encara el guarden o si el van... o... bé... vull dir... si ja... no el tenen.

    ResponElimina
  4. I després em critiques per posar publicitat als blogs. Jo, almenys només demano que feu clic, i no pas paquets postals! :-)

    Per fi podrem fer lloc a les prestatgeries!! Tinc unes quantes enciclopèdies d'aquelles per lliuraments que t'ompliran l'apartat de correus. Però són en castellà i de temes ben poc atractius. ;-)

    ResponElimina
  5. Pisco: No esperava menys de vós!

    Allau: Un diccionari es pot regalar, vendre, destruir, convertir-lo en obra d'art... De tot i més.

    The Blob: Fa poc vaig adquirir el Diccionari litúrgic de Josep Braun. Ja te'l deixaré tocar amb les teves pecaminoses mans.

    Assumpta: Els col·lecciono catalans, però fa temps em van regalar el de la RAE de 1899, que òbviament també conservo. I sí, és molt gran i pesat.

    Parèmies: Jo no et critico, però a diferència d'altres no vull diners per alimentar el cos sinó diccionaris per alimentar l'esperit :P Tu ets en part culpable d'aquest insensat pas que he donat, que fa poc me'n vas donar un.

    ResponElimina
  6. Ah, d'acord... Llavors si són catalans ho veig més difícil, però ho miraré :-))

    ResponElimina
  7. Quan he vist aquest títol, pensava que en regalaves!

    ResponElimina
  8. Ja anaves a demanar-me els d'esperanto! Home, no seria la millor manera de fer una col·lecció, :)

    ResponElimina
  9. Estic amb el tema de publicar el meu Vocabulari Familiar català-esperanto/esperanto-català. Si m'escrius una nota recordatòria d'aquí a un mes aprox. t'en puc enviar un.
    www.racodintercanvi.blogspot.com
    k.berga(arroba)gmail.com

    una salutació,
    Karles Berga

    ResponElimina
  10. Moltes gràcies, Karles! I tant que hi pensaré, i en parlarem aquí. Precisament a l'últim apunt parlo de diccionaris d'esperanto:

    http://lexicografia.blogspot.com/2011/01/pioners.html

    ResponElimina

Quelcom a dir?