6 de setembre del 2007

L'enigma Paton II

Més fets: Mark Paton és d'Ilford, a l'est de Londres. La sala del museu on va passar tot és la número 12 i en el moment dels fets Paton estava sol. Quan la policia el va agafar, va dir: 'I turned myself in, didn't I?'* El jutge Quentin Purdy pensa que és un acte premeditat.

Més consternació: El fet ha cridat l'atenció de l'editor del Times Literary Supplement, la bíblia de molts lletraferits. Sir Peter Stothard analitza aquí amb extensió les possibles raons d'aquest acte.

Després de laboriosos escudrinys, però encara envoltat de provisionalitat, m'atreveixo a aventurar el principi de la meva primera hipòtesi: A Ilford, poble natal de Paton (i també d'Iron Maiden), en concret al pintoresc carrer de Longwood Gardens, barri de Barkingside, trobem un dels més antics pubs del poble. S'anomena... The Doctor Johnson. Just el nom de la víctima. A qui se li acut posar el nom d'un lexicògraf a un pub? Què va succeir-li a Paton entre pinta i pinta? La investigació serà lenta, però en traurem l'entrellat.

Aquí i aquí ens parlen d'aquest local de begudes, on podem prendre'ns una Foster's per 1'90 lliures. Una mica cara. Diuen que el menjar està millor de preu.

* "Em vaig entregar jo mateix, no?" (traïció de l'anglès a càrrec de Rosa Maria Oliveros Arasa, a qui expressem públic agraïment)

2 comentaris:

Quelcom a dir?