5 d’abril del 2010

"Visca tot el diccionari" (versió 2010)



Amb un homenatge al diccionari. Així va començar la semifinal del Buscant la Trinca del 18 de març de 2010. Tot i estar al cas de l'existència de la cançó, aquest és el primer vídeo que en tenim, en una versió rejovenida del trio trincaire. L'altre trio l'havia enregistrada al disc És que m'han dit que... fa 25 anys al segell Ariola, i no sabem si n'existeix algun vídeo de l'època. L'any 1985 quan es parlava del diccionari es parlava, encara, del Diccionari general de la llengua catalana d'en Fabra, que va ser el nostre diccionari normatiu durant 63 anys, de 1932 a 1995. Quasi res...

Si sou amants d'aquestes cançons, no us perdeu el bloc La Trinca d'en Pere Llada (també conegut com a McAbeu): les cançons, la història i molt més...

Merci per la informació, X.

8 comentaris:

  1. Em va passar per alt aquesta cançó quan vaig penjar el vídeo d'aquella semifinal al meu blog de La Trinca. :-P

    En quant a un vídeo de la cançó cantada per La Trinca original t'haig de dir que si hi ha alguna possibilitat de que existeixi és dins d'algun dels programes "No Passa Res" que TV3 va emetre l'any 1987. Jo no tinc els DVD's però he demanat a un company que t'ho miri, però d'això ja en fa alguns dies i de moment res de res. Ja et diré alguna cosa.

    I gràcies per l'enllaç al meu blog trincaire. :-))

    ResponElimina
  2. Per dates, si el No passa res és del 87 hi ha força possibilitats que hi cantessin aquesta cançó. Merci per la consulta, trinquero trincaire!

    ResponElimina
  3. M'ha agradat l'apunt però la cançò no és de les més bones que van fer. Podrien haver tret més suc dels diccionaris... no cal arribar a fer el Gazophylacium però... la cosa dona per molt!

    ResponElimina
  4. Tot i això, amb cançons millors i pitjors, vam tenir sort de tenir la Trinca. I encara més de tenir el Capri!

    ResponElimina
  5. Aquest matí he rebut la resposta a la consulta que vaig fer al company que té els DVD's del "No Passa Res!" i em diu que no ha trobat en cap capítol que La Trinca hi cantés aquesta cançó. Em sembla que ens haurem de conformar amb el vídeo de la versió de La Nova Trinca del s. XXI. :-P

    I apunta'm també entre els fans del Capri, els seus monòlegs encara em fan riure malgrat que n'hi ha que me'ls sé gairebé de memòria. :-)

    ResponElimina
  6. Merci per la consulta, Pere Llada! Algun dia ja la gravarem naltros :)

    ResponElimina
  7. Puigmalet, així va començar tot. Buscant "cagón" i "puta" al Vox. Una entremeliadura que ha degenerat en el Gazo.

    ResponElimina

Quelcom a dir?