16 d’abril del 2008

"Diccionari de butxaca" d'Ovidi Montllor

Ases!
Porcs! Vaques!
Gossos! Serps!
Sangoneres!
I llops!
Són animals de la terra.
Són animals del Senyor.
Duros!
Bancs! Finances!
Or! Negocis!
Bosses!
I Milions!
Són paraules de la terra.
Són paraules de senyor.
Mort!
Bondat! Fe!
Caritat! Submissió!
Pecat!
Infern!
Són paraules que, a la terra
va deixar el Senyor.
Ases!
Porcs!
Vaques!
Gossos!
Serps!
Sangoneres! I llops!


Poema-cançó titulat "Diccionari de butxaca" d'Ovidi Montllor i Mengual, que gravà al disc Crònica d'un temps (1973). Aquí podem escoltar aquesta cançó, totes les altres del disc i totes les dels altres discos.

Aquest senyor d'Alcoi ens va deixar quan era massa jove, però el seu record és molt present. A la xarxa, també. Per exemple, a l'Arxiu Personal Ovidi Montllor i al Centre Cultural Ovidi Montllor.

6 comentaris:

  1. Jo el tinc tan present que la seva discografia completa la tinc amb un clic. Ara l'escolto través del teu enllaç. Fantàstic.

    Em queia molt bé.

    ResponElimina
  2. Jo em reconec un admirador del Palomino... així no puc deixar-te de recomanar aquest vídeo:

    Diccionari o Palomino-Bush

    ResponElimina
  3. Canta millor el Rodolfo Chikilicuatre. M'agrada més.

    ResponElimina
  4. La de coses curioses que pot inspirar l'Ovidi. Primer el Palomino, que encara... Però el Chiquilicuatre! Apa, The Blob, que jo sé que vos preferiu les Spice Girls!

    ResponElimina

Quelcom a dir?