19 de setembre del 2008

Univers de cambra

"Per tal de construir un diccionari fort sempre hem de concebre un univers bastant pobre i reduït, podríem dir-ne un univers de cambra. El problema és que normalment els constructors de diccionaris ideals resten tancats en el seu univers de cambra."

Umberto Eco a Semiòtica i filosofia del llenguatge.


L'obra original es va publicar el 1984. La primera edició catalana és de Laia, quatre anys després. En aquest cas és una traducció nostra del fragment de la p. 107 en l'edició castellana de Lumen de 1990.

7 comentaris:

  1. Et voto si em pagues més que el Gran Demiürg.

    ResponElimina
  2. Quina ofensa, comprar el vot! Si el Gran Demiürg ho sabs et fulminaria amb un simple gest...

    ResponElimina
  3. Però quin morro!!! Això és pervers!

    No em votis, que jo només vull vots sincers i de qualitat... per això ni jo mateix m'he votat. :-)

    ResponElimina
  4. tindràs el meu vot per la feinada que fas a aquest blog

    de res, salutacions

    ResponElimina
  5. Merci, reusenc! A tu t'he hagut de votar en més d'una categoria. Ets un crack! Pensa que hauràs d'anar de Reus a Girona...

    ResponElimina

Quelcom a dir?